Bavatus Zonar E-Go har drivline fra Yamaha og et LED-display midt på styret der du kan se rekkevidde, hastighet, turteller og kilometerteller. Skal du behøve å foreta justeringer av for eksempel assistansenivå (det finnes fire å velge mellom), kan du gjøre det med knapper som sitter praktisk innen rekkevidde på venstre håndtak.
Sykkelen har ellers ti forskjellige gir, som stilles inn med en bryter på høyre håndtak. Batteriet gir en maksimal rekkevidde på 90 km, og ladingen tar omtrent fem timer. Det kan lades mens det sitter igjen på sykkelen, men kan også løsnes og tas med inn.
En testvinner, mener noen
Bavatus Zonar E-Go fikk utmerkelsen "Best i test" av Aftonbladet. Testeren mener at sykkelen er stabil, behagelig og smart, og at den er velutstyrt og praktisk. Han gir mye ros til motoren og forteller om at sykkelen klarer å komme seg opp selv bratte bakker. Også syklingen uten motorhjelp får ros.
M3 er imidlertid ikke like imponert, og deres testere mener blant annet at sykkelen ikke fungerer bra på noe annet underlag enn asfalt, og at turcomputeren er noe enkel. Under testen hadde sykkelen også en tendens til å bytte gir av seg selv fra tid til annen, noe testeren gir trekk for.
Disse testene har vi gjennomgått
Testfakta - maj 2018
Experttest av åtta elcyklar
M3 - augusti 2018
Experttest av elva elcyklar
Aftonbladet - april 2018
Experttest av 22 elcyklar